Een student point is de groene zone die op elke campus op het gelijkvloers ingericht is. Je kan er elke lesdag terecht tijdens de werkuren, met of zonder afspraak. In een student point zijn zowel de trajectbegeleiders, de studentenondersteuners als de ombudspersonen van de opleidingen werkzaam.
De trajectbegeleider is de persoon waarbij je terecht kan binnen je opleiding voor vragen in verband met:
- de aanvraag van je individueel traject
- de aanvraag van vrijstellingen / EVK / EVC / wijzigingen van je IT
- de aanvraag van faciliteiten (topsporter, werkende student, studentenvertegenwoordiger, functiebeperking in geval van minimumfaciliteiten)
- de aanvraag van afwijkingen met betrekking tot de onderwijs- en examenregeling
- opvolggesprekken van je bindende voorwaarden die je opgelegd kreeg bij inschrijving
- een afhaakgesprekken indien je wenst uit te schrijven
- studiekeuzebegeleiding.
De studentenondersteuner is de persoon waarbij je terecht kan binnen je departement voor vragen in verband met:
- individuele studiebegeleiding
- de studieplanning
- persoonlijke vragen/problemen
- psychosociale problemen (faalangst, depressie, moeilijke thuissituatie, …)
- de opstart van je GON-plan en begeleiding
- gepersonaliseerde faciliteiten/ondersteuning voor studenten met een functiebeperking
- een afhaakgesprekken indien je wenst uit te schrijven
- studiekeuzebegeleiding.
Ombuds
Een ombuds is iemand waarbij je terecht kan als je problemen hebt die te maken hebben met de onderwijsverzorging (lessen, taken, opdrachten, contacten, …) en/of de examenregeling (examens, afwezigheid, onregelmatigheid, betwistingen, …). Jouw ombuds zal samen met jou naar een oplossing zoeken vanuit een bemiddelende rol.