Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Michelle Dewulf (PXL-Education) ontkracht mee mythes rond hoogbegaafden: “Geen last maar een troef”

4/10/2025

Hoe weet je of je kind hoogbegaafd is? Hoe moet je omgaan met een hoogbegaafd kind? En waarom rust er nog steeds een taboe op hoogbegaafdheid? Op deze en andere vragen geven Michelle Dewulf en Isabelle François een antwoord in hun boek Hoogbegaafd Opgroeien. Daarbij verwijzen ze enkele mythes resoluut naar de prullenbak.

Michelle Dewulf uit Gingelom is departementshoofd van PXL-Education en ontwikkelde als eerste in België een postgraduaat rond hoogbegaafdheid in het hoger onderwijs. “We willen ouders en leerkrachten de tools geven om hoogbegaafde kinderen beter te begrijpen én te ondersteunen. Zodat hun ‘superkracht’ geen last wordt, maar een troef", zegt Dewulf.

Verschenen

Gingelomse ontkracht mythes rond hoogbegaafden: “De slimme jongen met de grote bril, dat stereotype klopt niet” | Het Belang van Limburg