Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

Nieuwe campagne wijst op belang vroegtijdige opsporing borstkanker bij vrouwen van 65+

19/08/2025

‘Wander Boobs’, een nieuwe campagne van het Zwitserse farmabedrijf Novartis en Pink Ribbon, vestigt de aandacht op borstkanker bij vrouwen ouder dan 65. “Want op borstgezondheid staat geen leeftijd en vroegtijdige opsporing kan van levensbelang zijn”, luidt het.

Uit een bevraging door gezondheidsconsulent Esperity en het Expertisecentrum PXL Zorginnovatie in opdracht van Novartis bij 170 vrouwelijke borstkankerpatiënten ouder dan 65 blijkt dat zij vaak minder informatie krijgen over hun behandelopties en zich minder gehoord voelen in hun zorgtraject. Slechts 41 procent van hen geeft aan actief betrokken te zijn geweest bij de keuze van haar behandeling.

Verschenen

Nieuwe campagne wijst op belang vroegtijdige opsporing borstkanker bij vrouwen van 65+ | Het Laatste Nieuws