Selecteer "Alle cookies accepteren" als u akkoord gaat met het opslaan van essentiële cookies, analytische cookies, marketingcookies en social media cookies. Door op "Cookie-voorkeuren aanpassen" te klikken kan u uw voorkeuren beheren. Cookiebeleid

Essentiële cookies
zijn noodzakelijk voor een normaal bezoek aan de website om puur technische redenen. Aangezien dit een technische noodzaak is, hoeven we u alleen op de hoogte te stellen van deze cookies, en worden ze geïnstalleerd bij het bezoeken van de website.

Analytische cookies
houden bij hoe onze website wordt gebruikt, bijvoorbeeld om het verkeer op de website te meten of hoe vaak een pagina wordt geraadpleegd. We gebruiken deze informatie om de gebruikerservaring en prestaties van onze website en diensten te analyseren. Voor het plaatsen van deze cookies zullen wij uw toestemming vragen.

Marketingcookies
verzamelen informatie om relevante gesponsorde inhoud over onze producten en producten die door derden worden aangeboden te leveren. Ze volgen gebruikers op onze website om op basis van hun voorkeuren advertenties te tonen die relevant en interessant zijn voor onze bezoekers. Deze cookies worden alleen geplaatst met uw toestemming.

Social media cookies
worden gebruikt wanneer u informatie deelt via een deel knop voor social media op onze website, of wanneer u social media content raadpleegt via onze website, bijvoorbeeld bij het bekijken van een Vimeo-filmpje. Voor het plaatsen van deze cookies is uw toestemming vereist.

Cookie-voorkeuren aanpassen

In de media

"Ze is de Vlaamse Taylor Swift": het succes van Pommelien Thijs ontrafeld door Herve Van de Weyer (PXL)

30/08/2025

Haar naam staat al in potlood op de ‘Zomerhit’. Een zoveelste trofee na een voorjaar vol MIA’s en een zomer vol shows. Pommelien Thijs vult weides en de ether, domineert hitlijsten en sociale media. HLN trok met haar succesverhaal naar universiteiten en hogescholen en lieten ‘het fenomeen’ in al haar facetten dissecteren door professoren en lectoren. Haar economische impact, haar gewiekste marketing, de slimme muziek en zelfs de mysterieuze poëzie in haar teksten. "Ze zorgt dat zelfs ouders haar liedjes niet beu worden."
"Pommelien is de Vlaamse Taylor Swift", klinkt het onomwonden bij Herve Van de Weyer, opleidingshoofd Communicatie aan Hogeschool PXL. "Fans vinden zich makkelijk terug in haar songs omdat ze met dezelfde problemen lijkt te worstelen als zijzelf. Bovendien slaagt ze erin heel authentiek te zijn. Vaak lijkt het alsof ze helemaal niet nadenkt over wat ze doet, maar dat is niet zo. Elke stap komt met de vraag: ‘Past dit wel bij mij?’"
Van de Weyer weet nog precies wanneer dat voor het eerst zichtbaar werd. "Weinig mensen herinneren zich dit wellicht, maar Pommelien speelde ooit in de telenovelle Lisa. Daar is ze al snel mee gestopt omdat het niet klopte met wie ze is. Zulke keuzes maken haar zo sterk als merk. Ze staat voor iets heel duidelijk. Bij Pommelien voel je aan alles dat ze geen product is dat snel-snel in een achterkamertje werd geproduceerd."

Verschenen

“Haar grootste geheim is wat ze niét doet, maar daar schuilt ook het gevaar”: Vlaamse professoren ontrafelen het succes van Pommelien Thijs | Het Laatste Nieuws